Siirry sisältöön

Toiminta

Tukikummit, PwC ja CapMan hyväntekeväisyysyhteistyöhön

Pääomasijoitusyhtiö CapMan sekä tilintarkastus- ja konsultointiyhtiö PwC yhdistävät voimansa lasten ja nuorten hyväksi käynnistäen hyväntekeväisyyskampanjan Tukikummeille. Tavoitteena on kerätä yhteensä yli 100 000 euron potti lasten ja nuorten harrastustoimintaa mahdollistavalle työlle sekä rakentaa yhteiskuntaa, jossa jokainen tuntee olonsa osalliseksi.

Kampanjassa yhdistyvät halu tehdä hyvää sekä henkilöstön yhteisöllisyyden ja hyvinvoinnin tukeminen: yhtiöt haastavat työntekijöitään kävelemään ja juoksemaan toistensa ja asiakkaidensa kanssa kilometrejä, joiden perusteella kasvatetaan hyväntekeväisyystoimintaan annettavaa pottia. Jokaisesta kävellystä tai juostusta kilometristä annetaan 4 euroa Tukikummien hyväksi. Tämä haaste kestää maaliskuusta toukokuun alkuun 2024. Kampanjan yhteinen huipennus on Helsinki City Running Day -juoksutapahtumassa toukokuussa.

”Nuorten syrjäytyminen on kasvava ongelma. Harrastustoiminta on mitä parhaimpia mahdollisuuksia nuorelle kokea tarpeellisuutta ja yhteyttä toisiin. Kaikilla ei ole kuitenkaan tasavertaisia mahdollisuuksia itsensä toteuttamiseen, vaan perheet eriarvoistuvat. Olen ylpeä PwC:n ja CapManin käynnistämästä kampanjasta, jonka koen olevan merkittävä askel matkallamme kohti maailmaa, jossa jokaisella nuorella on mahdollisuus toteuttaa itseään ja elää täyttä elämää taloudellisesta tilanteestaan ja yhteiskunnallisesta asemastaan huolimatta”, riemuitsee Tukikummien toimitusjohtaja Maija Ilmoniemi.

Steps4Tukikimmit – CapMan ja PwC nuorten asialla

CapMan on Tukikummien pitkäaikainen tukija. Se on osallistunut säätiön varainhankintaan vuodesta 2014 lähtien. Vuonna 2023 CapMan otti entistäkin aktiivisemman roolin Tukikummien toiminnasta tarjoamalla resursseja ja asiantuntemusta Tukikummien käyttöön ja kattamalla sen toiminnasta aiheutuvia kuluja tavoitteinaan elävöittää Tukikummit -säätiön toimintaa ja jatkaa sen hyvän tekemisen työtä kasvattamalla merkittävästi sen tunnettuutta ja varainhankintaa.

”Meille on tärkeää, että voimme yrityksenä antaa suoraa apua sitä tarvitseville. Tukikummit on ollut keskeisimpiä muotoja avun antamiselle, ja viimeisten vuosien. aikana olemme keskittäneet lähes kaiken hyväntekeväisyystyömme Tukikummien toimintaan keräten satoja tuhansia euroja sen avustustyöhön. Olemme erittäin ilahtuneita PwC:n päätöksestä lähteä kanssamme kehittämään tätä nyt lanseerattavaa kampanjaa, jonka toivomme olevan merkittävä alkusysäys Tukikummien hyväntekeväisyystoiminnan kasvattamisessa”, CapManin hallituksen puheenjohtaja Joakim Frimodig sanoo.

”Halu auttaa tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria on noussut kärkitoiveeksi, kun olemme kysyneet henkilöstömme toiveita hyväntekeväisyyskohteista. Tukikummien kautta voimme olla mukana tukemassa sitä, että kaikilla lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisuus harrastaa”, PwC Suomen toimitusjohtaja Kauko Storbacka kiteyttää.

Hyvän tekemisen lisäksi yhtiöt haluavat lisätä työntekijöidensä välille yhteisiä kokoontumisia ja hetkiä liikkumisen parissa. Yhteisöllisyyden tukeminen on tärkeää erityisesti koronavuosien jälkeen, ja liikkuminen on oleellinen tekijä hyvinvoinnin lisäämiseksi.

PWC:n ja CapManin yhteisenä tavoitteena on kasvattaa Tukikummeille kerättävästä hyväntekeväisyydestä pitkäaikainen kampanja ja yhteistyö.

”Haluamme moninkertaistaa nuorten ja lasten hyväksi vuosittain kerättävän summan”, CapManin hallituksen puheenjohtaja Joakim Frimodig toteaa.

(Kuvassa vasemmalta Kauko Storbacka, Joakim Frimodig ja Maija Ilmoniemi) 

Lue lisää